Sponsrat inlägg: Vedum

0

Saturday Satori är trenden som fokuserar på wellness, hälsa och gröna toner. Till den här trenden har vi tagit in sponsorn Vedum Kök och bad, men särskilt tittat på bad.

Vedum har tagit fram ett nytt badrumskoncept där man får en massa extra utrymme. Perfekt för den som kanske vill ha lite wellness, vila och skönt. Satyrday Satori handlar om att vara nöjd med sig själv, så varför inte unna sig ett extra långt bad. I inlägget här ser vi en massa bilder från ”behind the scenes” när vi filmade. Jag preppade med en massa gröna saker från mitt förråd med rekvisita.   Filmning iförd morgonrock och tofflor. Värre kunde man ha det.

Sponsrat inlägg: Kvik

0

Dusk är trenden som tittar pålugn, ro, struktur och här fick vi in en dansk sponsor som passade. Köksföretaget Kvik.

I trenden Dusk vill vi boa oss och stänga ute den stressiga omvärlden. Då passar det perfekt att smyga in i köket. Här ser vi i bilden ovan hur man blandat olika material och strukturer – precis som det ska vara i trenden. Patinerat, ärvt och ärligt. Jag talar också om att vi samlar. Allt ska samlas och fotas. Jag tror det här kommer bli den största trenden i Sverige nu på vårkanten.

Sponsrat inlägg: Boråstapeter

0
Anrika Boråstapeter är sponsorn till trend nummer tre på Stora Trenddagen. Baroque Baby. I samband med att jag gjorde en massa filmer till trenderna så fick jag besöka Borås och titta i tapetfabriken. Otroligt häftigt att se själva produktionen. Kollektionen som lanseras i samband med Stora Trenddagen bygger på historia och arv. Väldigt lämpligt till min trend. Här en supergammal tapetbok. Designchefen Sissa har verkligen forskat bland arkiv, museer och hemma hos folk. Mönstrena har sen ”tvättat” och trykts på rulle. Här en bild från mitt lilla stilleben med massor av rosa och bruna detaljer. Och kanske det viktigaste av allt – blommor.

Sponsrat inlägg: TouchMel

0

Stora Trenddagen har genomfört för sjunde gången. Fem trender. Och en ny kompis i branschen är TouchMel som gör italienskt porslin till det dukade bordet.

TouchMel är företaget som vi matchar med trenden CMYK Smack. Det är härliga färger till bordet som man kan matcha som man vill. Mer färg till maten. Trenden handlar om att vi under året kommer diskutera färg. Kanske vågar vi svenskar inte måla en hel vägg rosa, men vi vågar nog köpa några rosa tallrikar. TouchMel är också bra för oss lite klumpiga eftersom de är gjorda i melanin och håller att tappas. Lite ”behind the scenes” från när vi gjorde våra filmer med trenderna som vi visade.

Sponsrat inlägg: Jotex

0

Stora Trenddagen har fem huvudteman och varje tema har en sponsor som vi tycker passar. En av huvudsponsorerna är Jotex som vi matchat med den punkiga Westwood Effect-trenden.

Moral, och att ta ställning, är på agendan det här året. I trenden ingår protestfärgen rött men också svarta och vita, närmast grafiska detaljer. Här ovan och två bilder nedan är Jotex egna bilder. Här är min protest-tröja som jag köpt hos Efva Attling. Mina fötter och min mage från när vi spelade in filmer hos Jotex i Borås. westwood effect Så här stylade jag det för den här trenden. Allt är Jotex. westwood effect Bilden överst och här ovan är Sara Garanty som stylat med rekvisita från Jotex.