Rött och Blått i Myrornas Nya Kampanj

0
Myrorna Kampanj 2017

Jag slår ett slag för Myrorna. Alltså fattar ni att Myrorna samlar in a staggering 23 ton textil/dag. Det betyder att jordklotet undgår motsvarande effekten av att en personbil kör 44 varv runt jorden, varje dag, året runt. Oftast tycker jag siffror och statistik är sjukt oinspirerande men vi kör: Myrorna sålde 112 025 möbler och 730 426 böcker under 2015. Fatta. Jag är så otroligt tacksam att någon vill ta emot det som jag kastar ut och dessutom gör pengar av det. Som går till utsatta människor. 30 miljoner kronor närmare bestämt under 2015. (siffror från Myrornas hållbarhetsrapport 2015)

Och så är det det här med att det är snyggt. Jag vet inte exakt när Myrorna började jobba medvetet med branding, men kan det ha varit några år sen. Liksom va, ska jag få en sjysst designad papperspåse när jag handlar (billig) second-hand. Så jag kan skryta med det som om det vore värsta Gucci. Briljant! Som Stefan sa, ÅTERBRUK ÄR DEN NYA STATUSEN (fritt översatt). Myrornas alldeles nya kampanj hittar tillbaka till sitt röda och blå. Filmen är regisserad av Emma Hvengaard och är filmad i en enda tagning. Ide’ Aoki och dans Nicole Tagliati.

Pssst. Jag har experimenterat med tusen olika stilar genom åren och när jag var 20 something bodde jag typ på UFF. Som 30-plussare har jag hittat hem i en stil som består allra mest av svarta skjortor. Nu ska jag berätta en hemlighet, vet ni hur mycket svarta skjortor från H&M det finns på Myrorna?

Myrorna Kampanj 2017Myrorna Kampanj 2017Myrorna Kampanj 2017

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

19 + nitton =